22 jednostavna načina za povećanje stope konverzije na vašoj web stranici u 2024.

Tomislav Horvat
/ 24 lis 2024
  • Industrija
22-jednostavna-nacina-za-povecanje-stope-konverzije-na-vasoj-web-stranici-u-2024.webp

Ključne točke

  • Optimizacija stope konverzije (CRO) pomaže da više posjetitelja vaše web stranice postanu aktivni korisnici, što poboljšava povrat ulaganja (ROI), a da ne morate povećavati promet na stranici.
  • Analiziranje izvedbe vaše web stranice korištenjem alata poput Google Analyticsa omogućuje vam da prepoznate dijelove koji ne funkcioniraju najbolje i otkrijete prilike za poboljšanja.
  • Poboljšanje korisničkog iskustva ubrzavanjem web stranice, pojednostavljivanjem navigacije i uklanjanjem suvišnih elemenata može smanjiti frustraciju korisnika i povećati stopu konverzije.
  • Jasne vrijednosne ponude i uvjerljivi pozivi na akciju (CTA) ključni su za to da korisnici poduzmu željene radnje na vašoj stranici.
  • Optimiziranje obrazaca i procesa kupnje uklanjanjem nepotrebnih koraka poboljšava iskustvo korisnika, posebno na stranicama proizvoda, što vodi do viših stopa konverzije u online trgovini.
  • Društveni dokaz, kao što su recenzije i svjedočanstva, gradi povjerenje kod posjetitelja, što ih čini sklonijima donošenju odluka.
  • Live chat i chatbotovi omogućuju trenutnu podršku korisnicima, čime se poboljšava angažman na web stranici i povećava stopa konverzije.
  • Redovito provođenje A/B testiranja pomaže optimizirati ključne elemente na stranici, poput naslova i poziva na akciju, kako biste postigli bolje rezultate konverzije.
  • Taktike koje stvaraju osjećaj hitnosti, poput brojača vremena ili poruka o ograničenoj ponudi, potiču korisnike da brže reagiraju, što povećava šanse za konverziju.
  • Retargeting i kampanje usmjerene na ponovno pridobivanje korisnika odlični su načini da privučete posjetitelje ili kupce koji se nisu odmah odlučili na akciju.

Što je optimizacija stope konverzije i zašto biste trebali povećati stopu konverzije

Optimizacija stope konverzije (CRO) proces je povećavanja postotka posjetitelja koji poduzimaju željene radnje na vašoj web stranici. 


Bilo da se radi o kupnji, ispunjavanju obrasca ili prijavi na newsletter, CRO se fokusira na pretvaranje većeg broja posjetitelja u angažirane korisnike.


Cilj CRO-a je optimizirati konverzije poboljšanjem ukupnog korisničkog iskustva, unapređenjem dizajna web stranice i prilagođavanjem sadržaja. 


To pomaže u povećanju broja konverzija bez potrebe za dodatnim prometom


S višom stopom konverzije, više dobivate od posjetitelja koje već imate, što znači bolji povrat ulaganja (ROI) iz postojećeg prometa.


Kada povećate stopu konverzije, smanjujete troškove stjecanja kupaca, što u konačnici povećava vašu profitabilnost. 


Umjesto da trošite više na oglase ili privlačenje prometa, CRO vam omogućuje bolje rezultate s onim što već imate


To ga čini jednom od najboljih strategija za poboljšanje poslovne učinkovitosti.


CRO vam također može pomoći da poboljšate konverziju na stranicama ili kampanjama koje ne postižu dobre rezultate. 


Omogućuje vam da identificirate dijelove koji zahtijevaju poboljšanja i pretvorite ih u uspješne komponente vaše web stranice, sve bez potrebe za povećanjem prometa. 


To znači da poboljšavate stope konverzije koristeći istu publiku, ali s mnogo boljim rezultatima.


Na kraju, veće stope konverzije vode do više potencijalnih klijenata, prodaje i dugoročnog rasta poslovanja. 


Taktike kao što su A/B testiranje, ubrzavanje učitavanja stranice, pojednostavljivanje obrazaca i korištenje jasnih poziva na akciju (CTA) neki su od načina za povećanje stopa konverzije i maksimalno iskorištavanje prometa vaše web stranice. 


Sada ćemo pogledati nekoliko naših omiljenih načina za povećanje stope konverzije.

povecate-konverziju-web-stranice-s-razumijevanjem-vase-stranice-i-optimizacijom-korisnickog-iskustva

1. Razumijevanje trenutnih performansi vaše web stranice

Kako biste poboljšali svoju web stranicu, važno je prvo razumjeti trenutne performanse. 


Korištenjem alata poput Google Analyticsa, možete analizirati svoju web stranicu i pratiti ponašanje korisnika, poput izvora prometa i stopa konverzije.


Korisno je segmentirati podatke s web stranice po stranicama i kanalima kako biste vidjeli koji dijelovi dobro funkcioniraju.


To vam omogućuje da prepoznate što radi kako treba, a gdje su potrebna poboljšanja. 


Pregledavanje stranica i stopa konverzije također može istaknuti točke u vašem prodajnom procesu gdje potencijalni kupci odustaju.


Usporedba vaše izvedbe s konkurencijom također je korisna strategija kako biste vidjeli gdje se nalazite na tržištu.

2. Optimizacija korisničkog iskustva (UX) na web stranici

Dobro optimizirana web stranica olakšava posjetiteljima navigaciju i pronalaženje onoga što im treba. 


Fokusirajte se na poboljšanje brzine učitavanja stranica kako biste zadržali korisnike na mobilnim uređajima. 


Sporo učitavanje može dovesti do visokih stopa napuštanja stranice, stoga korištenje alata poput Google PageSpeeda pomaže optimizirati vašu web stranicu za bolju izvedbu.


Pojednostavljivanje korisničkog putovanja uklanjanjem smetnji ili nepotrebnih koraka također će poboljšati protok stranica i potaknuti konverzije. 


Značajke poput live chata dodaju sloj pomoći u stvarnom vremenu, pomažući posjetiteljima da se osjećaju podržano dok su na vašoj stranici.

povecate-konverziju-web-stranice-s-ponudom-vrijednosti-i-boljim-dizajnom-stranice

3. Unaprijedite svoju vrijednosnu ponudu

Vaša vrijednosna ponuda ono je što vaš proizvod ili uslugu čini posebnima. 


Pobrinite se da to jasno komunicirate na svakoj stranici vaše web stranice. 


Držanje poruka jednostavnima i postavljanje na vidljivo mjesto, poput dijela stranice iznad pregiba, pomoći će povećanju potencijala za konverziju.


Testiranje različitih naslova i izjava pomoću A/B testiranja osigurava da pružate najučinkovitiju poruku. 


Redovitim usklađivanjem svoje vrijednosne ponude s potrebama kupaca, poboljšat ćete relevantnost i privlačnost vaše stranice.

4. Poboljšanje dizajna i izgleda web stranice

Izgled vaše web stranice igra veliku ulogu u korisničkom iskustvu. 


Korištenje vizualne hijerarhije omogućuje vam da usmjerite pažnju posjetitelja na ključne elemente poput naslova i poziva na akciju.


Čist i jednostavan dizajn stranice smanjuje smetnje, zadržavajući fokus posjetitelja na onome što je važno. 


Dobro osmišljena landing stranica ne samo da izgleda dobro, već i daje bolje rezultate u smislu konverzija.


Alati poput praćenja pogleda (eye-tracking) mogu vam pomoći testirati i optimizirati kako posjetitelji komuniciraju s različitim elementima na vašim odredišnim stranicama, osiguravajući da sve funkcionira kako treba.

povecate-konverziju-web-stranice-s-jednostavnom-kupnjom-i-pozivima-na-akciju

5. Optimizirajte pozive na akciju (CTA)

Vaši pozivi na akciju (CTA) moraju biti jasni i privlačni. 


Korištenje izraza usmjerenih na radnju poput "Pridružite se sada" ili "Započnite" može motivirati korisnike da kliknu. 


Postavite CTA gumbe na ključna mjesta na stranici, posebno iznad pregiba, kako bi ih bilo lako pronaći. 


Kako biste povećali broj klikova, neka CTA gumb vizualno odskače, primjerice korištenjem kontrastne boje. 


Testiranje različitih pozicija, boja i formulacija pomoći će vam da otkrijete što najbolje funkcionira za povećanje konverzija.

6. Pojednostavite obrasce i proces naplate

Jednostavan proces naplate može napraviti veliku razliku u dovršavanju prodaje. 


Smanjivanje nepotrebnih polja u obrascima i pojednostavljivanje koraka potrebnih za ispunjavanje obrasca može poboljšati korisničko iskustvo i povećati stope konverzije. 


Ponuda opcije kupnje bez registracije i korištenje automatskog popunjavanja ili prijave putem društvenih mreža također ubrzava proces, čineći ga jednostavnijim za korisnike. 


Ako vaš obrazac ima više koraka, razmislite o dodavanju indikatora napretka kako bi korisnici vidjeli koliko im je još ostalo do kraja.

povecate-konverziju-web-stranice-iskoristavanjem-drustvenog-dokaza-i-lice-chat-funkcionalnosti

7. Iskoristite društveni dokaz

Društveni dokaz moćan je način izgradnje povjerenja kod potencijalnih kupaca. 


Isticanje recenzija i svjedočanstava na stranicama proizvoda ili odredišnim stranicama može uvjeriti posjetitelje da su vaši proizvodi ili usluge vrijedni pažnje. 


Naglašavanje poznatih klijenata ili partnerstava dodatno će izgraditi povjerenje kod novih posjetitelja. 


Studije slučaja i sadržaj generiran od strane korisnika, poput spominjanja na društvenim mrežama, također su odlični načini da pokažete stvarne rezultate. 


Uvijek pazite da su vaša svjedočanstva relevantna za proizvod ili uslugu koju promovirate kako biste povećali vjerodostojnost.

8. Uključite live chat i chatbotove

Dodavanje live chata na vašu stranicu omogućuje posjetiteljima trenutnu podršku, smanjujući frustracije i sprječavajući odustajanje. 


Također možete koristiti AI chatbotove za česta pitanja, vodeći korisnike kroz proces kupnje i odgovarajući na pitanja kada uživo agenti nisu dostupni. 


Ova personalizirana interakcija pomaže zadržati korisnike angažiranima. 


Prilagođavanje interakcija chatbotova na temelju korisničkih radnji omogućuje vam da ponudite relevantna rješenja, što dodatno povećava šanse za konverziju.

povecate-konverziju-web-stranice-s-boljim-ucitavanjem-i-privlacnim-popustima

9. Poboljšajte vrijeme učitavanja stranica

Brza web stranica je ključna, pogotovo kada imate posjetitelje koji očekuju da se stranice brzo učitaju. 


Kompresija datoteka i smanjenje skripti mogu poboljšati brzinu učitavanja stranica i spriječiti posjetitelje da napuste stranicu. 


Ciljajte na brže učitavanje stranica—idealan je manje od tri sekunde


To ne samo da pomaže u zadržavanju posjetitelja, već također povećava stope konverzije, posebno na mobilnim uređajima. 


Alati poput GTMetrixa mogu vam pomoći da vidite koliko brzo se vaša stranica učitava i gdje su potrebna poboljšanja.

10. Kreirajte privlačne ponude i popuste

Jedan od najjednostavnijih načina za povećanje konverzija je putem ciljanih ponuda. 


Personalizirane ponude, temeljene na prethodnim kupnjama ili ponašanju posjetitelja, stvaraju osjećaj vrijednosti. 


Dodavanje osjećaja hitnosti korištenjem brojača vremena ili ograničenih vremenskih popusta može potaknuti korisnike da brzo reagiraju. 


Eksperimentiranje s različitim vrstama ponuda, poput besplatne dostave ili bonusa uz kupnju, također vam omogućuje da testirate što najbolje odjekuje kod vaše publike i donosi rezultate.

povecate-konverziju-web-stranice-s-boljim-povjerenjem-i-ab-testiranjem

11. Povećajte povjerenje i sigurnost

Povjerenje je ključno za online transakcije. 


Prikazivanje SSL certifikata, sigurnosnih oznaka i jasnih politika povrata pomaže uvjeriti potencijalne kupce da je vaša web stranica sigurna. 


Pružanje jamstva povrata novca dodatno ublažava bilo kakvu neodlučnost. 


Izbjegavanje previše agresivnih prodajnih taktika ili elemenata poput spam pop-upova dodatno će izgraditi povjerenje kod vaših posjetitelja. 


Redovito ažurirajte svoj sadržaj i sigurnosne postavke kako biste održali sigurno i pouzdano okruženje.

12. Provodite kontinuirano testiranje (A/B testiranje)

A/B testiranje izvrstan je način da razumijete što donosi najbolje rezultate. 

Testirajte različite verzije naslova, CTA gumba i izgleda kako biste vidjeli koja verzija bolje funkcionira. 


Testirajte samo jedan element odjednom kako biste dobili jasne rezultate. 


Korištenjem alata dizajniranih za A/B testiranje možete testirati svoje strategije optimizacije stope konverzije kako biste bili sigurni da donosite odluke temeljene na podacima. 


Redovito testiranje i prilagođavanje pomoći će vam da vaša web stranica ostane optimizirana za konverzije.

povecate-konverziju-web-stranice-s-personaliziranim-korisnickim-iskustvom-i-popupovima

13. Personalizirajte korisničko iskustvo

Personalizacija je ključna za stvaranje boljeg korisničkog iskustva. 


Prikazivanje personaliziranih preporuka na temelju korisničkih navika pregledavanja zadržava korisnike angažiranima. 


Prilagođavanje sadržaja, poput dinamičkog sadržaja i osobnih pozdrava, čini da se korisnik osjeća važnim. 


Segmentiranjem publike u grupe prema njihovom putovanju kupca, možete isporučiti relevantnije poruke i iskustva. 


Personalizirane e-mail kampanje koje odražavaju individualne preferencije također mogu pomoći u njegovanu potencijalnih kupaca i potaknuti konverzije.

14. Koristite pop-upove učinkovito

Kada se ispravno koriste, pop-upovi mogu biti izvrstan način za privlačenje pažnje. 


Tajming je ključan—podesite pop-upove da se aktiviraju kada korisnik pokazuje namjeru izlaska ili nakon određenog vremena kako biste izbjegli ometanje korisničkog iskustva. 


Neka budu jednostavni i lako zatvorivi kako bi se spriječila frustracija. 


Pružanje nečega vrijednog, poput popusta ili korisnog sadržaja, čini pop-upove privlačnijima. 


Uvijek testirajte različite ponude kako biste otkrili što najbolje funkcionira bez preopterećenja korisnika. 


Ograničavanje učestalosti također pomaže u održavanju pozitivnog iskustva pregledavanja.

povecate-konverziju-web-stranice-sa-strategijom-povrtaka-napustenoj-kosarici-i-optimiziranim-landing-stranicama

15. Izgradite povjerenje pomoću strategije za povratak napuštenim košaricama

Oporavak izgubljenih prodaja slanjem e-mailova korisnicima koji su napustili košaricu pametna je strategija. 


Slanje podsjetnika na napuštenu košaricu koji uključuju slike proizvoda i jasan poziv na akciju potiče korisnike da se vrate i dovrše svoju kupnju. 


Dodavanje poticaja, poput popusta, može dodatno motivirati korisnike da završe narudžbu. 


Uključivanje društvenog dokaza, poput recenzija ili svjedočanstava, u ove e-mailove može dodatno povećati povjerenje i potaknuti konverzije.

16. Optimizirajte landing stranice

Vaša landing stranica mora ostaviti snažan prvi dojam.


Fokusirajte se na optimizaciju landing stranica uklanjanjem smetnji i naglašavanjem vaše vrijednosne ponude na vrhu stranice. 


Koristite jasne pozive na akciju (CTA) i uključite društveni dokaz poput svjedočanstava kako biste izgradili kredibilitet. 


Redovito testirajte elemente poput naslova i vizuala kako biste vidjeli što najbolje djeluje na konverziju. 


Osiguravanje brzog učitavanja stranica i prilagodbe za mobilne uređaje također će pridonijeti boljim rezultatima.

povecate-konverziju-web-stranice-s-boljim-mobilnim-konverzijama-i-email-marketingom

17. Poboljšajte stope konverzije na mobilnim uređajima

Mobilno prilagođena web stranica više nije opcija - to je nužnost


Fokusirajte se na dizajn prilagođen mobilnim uređajima kako biste osigurali da vaša stranica besprijekorno funkcionira na manjim ekranima. 


Pojednostavite proces kupnje smanjivanjem broja polja u obrascima i omogućavanjem kupnje bez registracije. 


Navigacija na mobilnim uređajima treba biti jednostavna i intuitivna, poput menija "hamburger" koji je lako dodirnuti. 


Redovitim testiranjem mobilne izvedbe osiguravate da maksimalno iskoristite stopu konverzije na svojoj web stranici.

18. Iskoristite e-mail marketing i automatizaciju

E-mail marketing i dalje je moćan način za angažiranje kupaca. 


Segmentiranje publike prema ponašanju ili povijesti kupnje pomaže vam slati relevantnije e-mailove. 


Kreirajte personalizirane e-mail kampanje koje nude preporuke ili ponude prilagođene pojedincima. 


Drip kampanje izvrsne su za njegovanje potencijalnih kupaca i održavanje vaše marke na vrhu svijesti tijekom marketinških kampanja. 


Uvijek uključite jedan jasan poziv na akciju (CTA) u svoje e-mailove kako bi primatelji lako mogli poduzeti radnju.

povecate-konverziju-web-stranice-povecanjem-prosjecne-vrijednosti-nardzbe-i-implementacijom-retargeting-kampanja

19. Upsell i cross-sell za povećanje prosječne vrijednosti narudžbe

Povećanje prosječne stope konverzije moguće je kroz strateški upsell i cross-sell


Preporučivanje povezanih proizvoda tijekom ili nakon procesa naplate može potaknuti dodatne kupnje. 


Ponuda opcije upsella, poput proizvoda višeg ranga, također dobro funkcionira. 


Ključ je u tome da preporuke budu relevantne kako ne biste preopteretili kupca. 


Testiranje različitih opcija pomoći će vam da pronađete najučinkovitije strategije za povećanje prodaje.

20. Implementirajte retargeting i kampanje za povrat korisnika

Retargeting oglasi korisni su za vraćanje posjetitelja koji nisu konvertirali prilikom prve posjete. 


Ovi oglasi trebaju biti personalizirani na temelju dinamičkog sadržaja i ponašanja korisnika. 


Pop-upovi s namjerom izlaska mogu privući pažnju prije nego što netko napusti vašu stranicu, dok kampanje za povrat korisnika pomažu ponovno angažirati kupce koji se nisu vratili neko vrijeme. 


Ove tehnike vam daju više prilika da konvertirate neodlučne posjetitelje.

povecate-konverziju-web-stranice-s-prodajnim-taktikama-i-stalnom-optimizacijom-stranice

21. Iskoristite taktike ograničene količine i vremena

Stvaranje osjećaja hitnosti može potaknuti korisnike da brzo poduzmu radnju. 


Dodavanje brojača vremena prodaji ili ponudama s ograničenim trajanjem pomaže prenijeti da vrijeme istječe. 


Prikazivanje poruka o niskim zalihama također može izazvati osjećaj oskudice, potičući korisnike da kupe prije nego što bude prekasno.


Testirajte različite poruke hitnosti kako biste vidjeli koje najbolje potiču brze reakcije vaše publike.

22. Kontinuirano pratite i optimizirajte izvedbu stranice

Izvedbu vaše web stranice potrebno je kontinuirano pratiti. 


Korištenjem Google Analyticsa, možete pratiti izvedbu stranice i identificirati područja koja trebaju poboljšanja. 


Redovita optimizacija vremena učitavanja i A/B testiranje različitih elemenata, poput naslova i CTA-ova, pomoći će održati stranicu u vrhunskoj formi. 


Praćenje vaših konverzijskih kanala također vam omogućuje da uočite točke u kojima dolazi do odustajanja, kako biste brzo riješili probleme i osigurali nesmetano funkcioniranje stranice.

Želite povećati stope konverzije vaše web stranice?

U Gaussu razumijemo izazove povećanja stope konverzije—bilo da se radi o optimizaciji korisničkog iskustva, poboljšanju CTA-ova ili unapređenju izvedbe stranice.


Uz naše prilagođene web razvojne usluge, možemo vam pomoći da otključate potencijal svoje web stranice i pretvorite posjetitelje u lojalne kupce.


Nemojte dopustiti da vas stranice koje ne ostvaruju rezultate koče. Kontaktirajte Gauss danas i započnimo razgovor o tome kako možemo unaprijediti vašu web stranicu i pomoći vam ostvariti vaše poslovne ciljeve.


Javite nam se i krenimo u realizaciju vašeg projekta!