Kako napraviti web stranicu za online prodaju?

Ira Mataić / 22 ožu 2024
  • Industrija
kako-napraviti-web-stranicu-za-online-prodaju.webp

SADRŽAJ:


Bilo da ste vlasnik fizičke trgovine, poduzetnik koji želi pokrenuti e-trgovinu ili samo želite saznati više o razvoju web stranica za e-trgovinu – na pravom ste mjestu.


Iz godine u godinu, online kupovina postaje sve uobičajenija. Taj trend je jasan i u brojevima. Prema Statisti, online prodaja čini 14% cjelokupne prodaje, a očekuje se da će ta brojka doseći 20% do 2028. S obzirom na rast trendova, zašto ne prigrliti online prodaju prije konkurencije?


Kroz ovaj blog ćemo istražiti najbolji način izrade online trgovine koja se ističe na suvremenom online tržištu.


Koji su koraci za dizajn i razvoj e-trgovina web stranice?


Ako ste odlučili započeti online trgovinu i možda se pitate koji su potrebni koraci za lansiranje. Prođimo cjelokupni proces korak po korak!


Korak 1. Definirajte vaše ciljeve

Prije nego što započnete razvoj stranice važno je jasno definirati poslovne ciljeve, ciljanu publiku i specifične potrebe za vašu e-trgovinu. Kako bi postigli uspjeh, važno je razumjeti vlastite želje i potrebe.


Korak 2. Istraživanje tržišta

Istražite vaše ciljano tržište, konkurenciju i trendove u industriji. Identificirajte vaš jedinstveni prodajni prijedlog (USP), definirajte poslovni model (B2C, B2B, C2C ili C2B) te razmotrite dostavne metode.

tipovi-poslovnih-modela-u-e-trgovini

Korak 3. Odaberite odgovarajuću platformu za e-trgovinu

Kada znate što želite, potrebno je odabrati platformu koja odgovara vašim potrebama. Možete odabrati jednu od šablonskih usluga kao što su Shopify ili WooCommerce, ili se možete odlučiti za Gauss Box E-trgovina rješenje koje se u potpunosti prilagođava vašem poslovanju.


Korak 4. Odaberite naziv domene

Kako bi vaša online trgovina u potpunosti odrazila vaš brend, potrebno je odabrati i jedinstveni naziv domene koji se lako pamti.


Korak 5. Dizajnirajte web stranicu

Uložite u profesionalni UI i UX dizajn izrađen na temelju vaših ideja. Na taj način možete biti sigurni da će vaša stranica biti u skladu s dizajnom i imati intuitivnu navigaciju.


Korak 6. Postavljanje kataloga proizvoda

Organizirajte vaše proizvode u kategorije te im dodijelite imena optimizirana za pretraživanje, detaljne opise i slike za web trgovinu visoke kvalitete.


Korak 7. Košarica i plaćanje

Definirajte sve potrebne korake kupovine, od dodatka proizvoda u košaricu do plaćanja, osiguravajući da je proces brz i jednostavan.


Korak 8. Pristupnici za online plaćanje (IPG) i sigurnosne mjere

Odaberite najpouzdanije IPG platforme i sigurnosne protokole kako bi omogućili kupcima sigurno i ugodno iskustvo kupnje.


Korak 9. SEO i implementacija analitike

Integracija analitičkih alata vam omogućuje donošenje boljih poslovnih odluka, dok SEO poboljšava vidljivost i povećava broj posjetitelja vaše stranice.


Korak 10. Testiranje i QA

Prije lansiranja i tijekom razvoja stranice, svaka stranica treba proći testiranje i QA proces, pogotovo ako se radi o platformi za E-trgovinu.


Korak 11. Lansiranje i marketing

Nakon razvoja i testiranja stranice, potrebno ju je lansirati s efikasnom marketinškom strategijom koja će povećati posjećenost vaše E-trgovine.


Sada kada ste stekli bolje razumijevanje procesa razvoja dinamične online trgovine, pokrijmo važne značajke i softverske zahtjeve e-trgovina.


Najvažnije značajke koje svaki webshop treba imati


E-trgovine mogu imati različite tipove dizajna, različite značajke i različita korisnička iskustva. Unatoč razlikama, gotovo sve web trgovine imaju pojedine značajke, a one koje ih nemaju bi ih trebale imati. Te zajedničke značajke omogućuju svakom kupcu lak pronalazak željenog proizvoda, dodatak u košaricu, plaćanje i dostavu na kućnu adresu.


Postavlja se pitanje, koje značajke stvaraju ugodno korisničko iskustvo online kupovine?


1. Dizajn koji se prilagođava svim uređajima

Korisnici vole lijepo dizajnirane i prilagođene web stranice. Zadnji trendovi su pokazali porast mobilne online kupovine koja je dosegla 60% ukupne prodaje. Uzimajući to u obzir, web stranica mora biti prilagođena pregledu na mobitelu i računalu.


2. Korisnički prijateljska navigacija

Prema stranici Digital Experience Benchmark, posjetitelji provode sve manje vremena na web stranicama i odlaze s njih u manje od minute. U tom kratkom vremenu, kupci posjete stranicu kategorija i proizvoda 60% vremena, nakon toga naslovnu stranicu i pretragu. Kako bi kupci lako pronašli željenu stranicu u što kraćem vremenu, najvažnije je osigurati dobru navigaciju.

prosjecni-prodajni-ljevak-u-e-trgovini

3. Brze opcije prijave

Brza i jednostavna prijava uz pomoć email adrese ili Gmail, Facebook ili sličnog korisničkog računa povećava vjerojatnost da vaši kupci neće odustati od kupnje samo zato što im je potrebna prijava.


4. Brza i jednostavna kupnja

Kupci žele što lakše dodati proizvode u košaricu, pregledati ih te izvršiti plaćanje. Što je taj proces kraći i jednostavniji, veća je vjerojatnost da će kupci završiti kupnju.


5. Razne opcije plaćanja

Zamislite kupca koji odabere različite proizvode, ubaci ih u košaricu i nastavi prema plaćanju te shvati da ne može platiti kako želi – najvjerojatnije će napustiti košaricu. U svijetu rastućih investicija i troškova akvizicije, važno je ne samo steći kupce već ih i zadržati.

Trošak stjecanja kupaca je porastao za 60% u periodu od 2017. do 2022. godine. Danas E-trgovina platfrome u prosjeku gube 29$ za svakog novostečenog kupca. Time, jedini način za smanjenje troškova je prebacivanje fokusa na zadržavanje kupaca. (Businesswire)

6. Jasne informacije o dostavi i povratu

Jasno iznesene informacije o troškovima dostave, čini kupnju vjerojatnijom te smanjuje stopu napuštanja košarice. Također, 86% kupaca uzima u obzir politiku povrata prije nego što izvrši kupnju.


7. Kristalno jasne fotografije i videozapisi

Nemojte podcijeniti vrijednost kvalitetnih slika proizvoda. Unatoč činjenici da skoro 88% online kupaca tvrdi da su slike ključne za njihovo iskustvo prilikom kupovine, mnoge online trgovine još uvijek koriste slike loše kvalitete za svoje proizvode. Koristeći bolje slike možete steći prednost nad konkurencijom.


8. Jednostavna komunikacija s kupcima

Omogućite vašim kupcima više načina komunikacije kako bi vas lako kontaktirali ukoliko imaju pitanja, zabrinutosti ili povratne informacije. Uključite email adresu, kontakt obrazac, chat i ostale načine komunikacije koji vam odgovaraju.


Softverski zahtjevi stranice za online trgovinu


Do sada se pitate koje tehnologije su potrebne za razvoj webshop stranice i vjerojatno mislite da je potrebna cijela lista softvera. Unatoč toj pretpostavci, primarno vam je potreban dobar i pouzdan sustav za upravljanje sadržajem (CMS).


Koristeći CMS softver, možete upravljati većinom aspekata vođenja online trgovine. Od ažuriranja popisa proizvoda i upravljanja inventarom do postavljanja načina naplate, obrade narudžbi i analize prodaje. Koristeći tako specijalizirani softver štedi vrijeme i omogućuje donošenje informiranih odluka.


Cijena razvoja e-trgovine


Postavlja se pitanje, koliko košta razvoj webshop stranice? Najjednostavnije rečeno – ovisi.


Brojni faktori utječu na cijenu lansiranja e-trgovine kao što su izbor platforme, kompleksnost dizajna, te broja i složenosti funkcionalnosti i prilagodbi. Kada razmatrate cijenu razvoja, važno je razmišljati o toj cijeni kao investiciji u vaše poslovanje. Također, važno je razmotriti prednosti i nedostatke predložaka i prilagođenog web dizajna, gdje prilagođeno rješenje može biti skuplje no može donijeti veću dugoročnu profitabilnost.


Ako ste zainteresirani za izradu webshop stranice prema predlošku ili za prilagođen dizajn web trgovine s dodanim funkcionalnostima, kontaktirajte nas i rado ćemo vam pomoći pretvoriti vaše webshop ideje u stvarnost.


Kako izgraditi malu web trgovinu?


Ako imate malo poduzeće i želite iskoristiti prednosti online trgovine, zašto ne uložiti u mali webshop? S toliko dostupnih alata i platformi, izgradnja takve stranice nikada nije bila jednostavnija. Ako pratite korake iznesene u prethodnom poglavlju, možete pokrenuti vašu online trgovinu u tren oka.


No, morate imate nekoliko specifičnosti male stranice za e-trgovinu na umu. Kao malo poduzeće, uglavnom ćete prodavati pojedinačnim kupcima iz jednostavnog kataloga proizvoda u kojem su jasno iznesene standardne maloprodajne cijene. Time je vaš cilj pronaći svoju prodajnu nišu i osigurati vašim kupcima jednostavan i bezbrižan proces kupnje.


Kako kreirati B2B web trgovinu?


Ako je vaš cilj kreirati veću online trgovinu čija prodaja je usmjerena prema poslovnim subjektima, i dalje pratite iste osnovne korake, uzimajući u obzir specifičnosti B2B prodaje.


Budući da ciljate poslovne subjekte i kupce na veliko, vaš bi katalog proizvoda to i trebao reflektirati. Cijene bi trebale biti podijeljene prema različitim razinama, definirane za veću i manju količinu proizvoda, te bi kupci trebali moći zaprimati prilagođene ponude i imati alate za pregovaranje. Također, s obzirom na to da radite s poslovnim kupcima i poslovno osjetljivim informacijama, važno je uskladiti vašu stranicu s politikom privatnosti i primijeniti najnovije mjere sigurnosti. Još jedna preporuka je uložiti u ERP sustav koji integrira E-trgovinu s ostalim poslovnim aktivnostima, što olakšava izgradnju uspješne online trgovine.


S pravom strategijom i provedbom, vaša online trgovina može postati vrijedan poslovni resurs. Ako imate dodatnih pitanja ili vam je potrebna pomoć tijekom razvoja e-trgovine, slobodno nam se obratite. Ovdje smo za vaš uspjeh.