Početna Blog Statistički ROI ...

Statistički ROI podaci u eTrgovini: Najopsežniji popis za 2025.

Poslovanje 25 Feb, 2025 / industry insights
Tomislav Horvat

Autor:

Tomislav Horvat

Ključne informacije o ROI-u u eTrgovini

Rast e-trgovine: Do 2025. godine, e-trgovina će zauzimati 24,5% ukupne maloprodaje, što jasno pokazuje njezin sve veći značaj u trgovinskom sektoru.

Porast mobilne kupovine: Predviđa se da će kupovina putem mobilnih uređaja dosegnuti čak 2,51 bilijuna dolara do 2025., što je porast od 21,25% u odnosu na prethodnu godinu. Ovo naglašava koliko je važno imati web-stranice i platforme prilagođene mobilnim uređajima.

Automatizacija kao prednost: Tvrtke koje uvode automatizaciju bilježe 45% veći povrat na ulaganje (ROI) i 80% više potencijalnih kupaca, što dokazuje koliko su alati za automatizaciju korisni i učinkoviti.

Snaga remarketinga: Kampanje usmjerene na ponovno privlačenje kupaca ostvaruju nevjerojatnih 1.000% povrata na ulaganje, što pokazuje koliko je isplativo ponovno angažirati bivše posjetitelje i potencijalne kupce.

Učinkovitost email marketinga: Prosječan povrat na ulaganje kod e-mail marketinga u e-trgovini iznosi 45,1%, što ga čini jednom od najuspješnijih i najekonomičnijih marketinških taktika.

Trendovi tržišta i rast

Do 2025. godine e-trgovina će činiti 24,5% ukupne maloprodaje, što naglašava njezinu sve veću dominaciju u trgovačkom sektoru.

Prodaja putem mobilnih uređaja trebala bi dosegnuti 2,51 bilijun dolara do 2025., što predstavlja rast od 21,25% u odnosu na prethodnu godinu. Ovo potvrđuje koliko su platforme prilagođene mobilnim uređajima ključne za povećanje profitabilnosti.

Tržište pretplatničkih modela e-trgovine predviđa se da će premašiti 450 milijardi dolara do 2025., što ukazuje na unosan potencijal modela s redovitim prihodima za poslovanje.

Srednje velike tvrtke u e-trgovini zabilježile su srednji ROI od 50% na marketinška ulaganja, što ukazuje na učinkovitost u raspodjeli resursa.

Kod tvrtki koje ostvaruju više od 100 milijuna dolara prihoda, srednji ROI na marketinške troškove iznosio je 23%, dok je prosječan ROI u ovoj kategoriji bio čak 166%, zahvaljujući rijetkim primjerima s izvanrednim rezultatima.

Manji e-trgovinski portali s godišnjim prihodima manjim od 10.000 dolara zabilježili su najniži srednji ROI na marketing od samo 5%, što ukazuje na izazove u ostvarivanju značajnijih povrata na ovom nivou poslovanja.

Ponašanje kupaca i optimizacija konverzija: Utjecaj na ROI u eTrgovini

68% online košarica za kupovinu bude napušteno, što predstavlja značajan izazov za poslovanje u e-trgovini.

Primjena prediktivne umjetne inteligencije (AI) može smanjiti napuštanje košarica za 18%, pružajući izravan poticaj prihodima i ROI-u.

E-mailovi koji ciljaju napuštene košarice postižu stopu konverzije od 18,6%, pružajući značajnu priliku za povrat izgubljene prodaje i poboljšanje ukupnog ROI-a.

Obrasci za plaćanje podijeljeni u više koraka imaju konverzijske stope do 300% više od jednostrukih obrazaca, čime postaju moćan alat za povećanje prodaje i ROI-a.

Tableti ostvaruju najviše stope konverzije od 3,1%, u usporedbi s 2,8% na računalima i 2,3% na pametnim telefonima, što naglašava važnost optimizacije za svaku platformu kako bi se maksimalno povećao ROI.

Personalizacija u e-mail kampanjama povećava stopu konverzije za 10%, što izravno doprinosi boljem ROI-u.

E-trgovine koje promoviraju održivost u više od 50% svoje ponude bilježe stope ponovne kupovine između 32% i 34%, čime jačaju lojalnost kupaca i dugoročni ROI.

Povratni kupci troše 31% više od novih, zahvaljujući strateškoj upotrebi e-mail kampanja nakon kupnje.

Marketing i strategije za ROI u eTrgovini

Vodeće američke tvrtke iz područja e-trgovine potrošile su ukupno 3,5 milijardi dolara na oglašivačke kampanje, što naglašava snažnu povezanost između marketinških budžeta i rasta prihoda.

Remarketing kampanje usmjerene na pozivatelje i posjetitelje web stranica ostvarile su nevjerojatan ROI od 1000%, pokazujući potencijal strategija ponovnog angažiranja.

Remarketing putem kontaktnih centara pokazao se kao alat za ostvarivanje značajnog ROI-a, iskorištavajući druge prilike za pretvaranje pozivatelja i preglednika u kupce.

Stope konverzije doživljavaju nevjerojatan porast od 3210% s automatiziranim e-mail kampanjama, pružajući izravan poticaj ROI-u.

Tvrtke koje uvode automatizaciju bilježe 80% više potencijalnih klijenata i 45% veći ROI, što potvrđuje vrijednost alata za automatizaciju.

Promotivne e-mail kampanje donose ROI od 45% ili više, čime se potvrđuje njihova učinkovitost u povećanju profitabilnosti brendova u e-trgovini.

Tvrtke koje troše 100 dolara ili manje mjesečno na e-mail marketing ostvaruju prosječan povrat od 21 dolara za svaki uložen dolar, što pokazuje koliko su ove strategije ekonomične.

Za personalizirane e-mail kampanje, tvrtke koje ulažu do 500 dolara mjesečno bilježe ROI do 31 dolar po dolaru ulaganja, naglašavajući utjecaj prilagođene komunikacije.

Prosječan ROI za e-mail marketing u e-trgovini i maloprodaji iznosi 45,1%, što ga potvrđuje kao jedan od najučinkovitijih marketinških kanala.

Portland Trail Blazersi ostvarili su nevjerojatan ROI od 630% zahvaljujući dinamičnom određivanju cijena ulaznica i strategijama temeljenima na analizi podataka.

Tehnologija i automatizacija koje utječu na ROI u eTrgovini

Tvrtke u e-trgovini koje primjenjuju automatizaciju bilježe 80% više potencijalnih klijenata i 45% veći ROI, što pokazuje koliko automatizacija može transformirati poslovanje.

Poduzeća koja ulažu u umjetnu inteligenciju (AI) ostvaruju rast ROI-a od 10-20%, što potvrđuje vrijednost inteligentnih tehnologija za povećanje profitabilnosti.

Primjena prediktivne AI tehnologije smanjuje napuštanje košarica za 18%, što izravno povećava prihode i ROI.

Automatizirani e-mailovi čine 46,9% svih klikova na poruke za praćenje kupnji, što naglašava njihov značajan doprinos ukupnom ROI-u.

Izazovi i rizici za ROI u e-trgovini

Čak 90% tvrtki u e-trgovini propadne unutar prvih 120 dana, što naglašava visoku rizičnost ovog sektora.

Samo 72% internetskih trgovina opstane kroz prvu godinu, što otkriva velike izazove s kojima se suočavaju novi igrači na tržištu.

Globalne prijevare u e-trgovini dovele su do gubitaka od 48 milijardi dolara u 2023., što predstavlja ozbiljan problem koji izravno smanjuje prihode i ROI.

Problemi u e-mail marketingu, gdje ostaje 80% poruka neotvoreno, ukazuju na potrebu za boljim strategijama kako bi se poboljšale stope otvaranja i ROI.

Kod kampanja temeljenih na cijeni po kliku (CPC) zabilježen je smanjen ROI, što upućuje na potrebu za optimizacijom kako bi se poboljšala učinkovitost.

Postojeća partnerstva s affiliate programima pokazala su nizak ROI, naglašavajući potrebu za evaluacijom i unapređenjem ovih programa.

Izvori

Hubspot, McKinsey, UpCity i BigCommerce.

Povezani članci

Poslovanje Development

60+ Najnovijih Statističkih Podataka o Prilagođenom Softveru u Računovodstvenoj Industriji

Ključni statistički podaci o prilagođenom računovodstvenom ...

Tomislav Horvat 17 Nov, 2025
Pročitaj više
Poslovanje Development

8 Strateških Koristi od Prilagođenih Softverskih Rješenja za Računovodstvene Tvrtke

Najvažnije što trebate znatiAutomatizacija ukida ručni rad ...

Tomislav Horvat 05 Nov, 2025
Pročitaj više
Poslovanje Development

Najboljih 10 Tvrtki za Razvoj Mobilnih Aplikacija za Online Trgovinu

Ključne Točke o Najboljim Tvrtkama za Razvoj Mobilnih ...

Tomislav Horvat 29 Oct, 2025
Pročitaj više
Poslovanje Development

12 Najboljih Tvrtki za Razvoj Mobilnih Aplikacija u Istočnoj Europi

Ključne točke o najboljim tvrtkama za razvoj mobilnih ...

Tomislav Horvat 21 Oct, 2025
Pročitaj više
razgovarajmo

imate ideju za projekt?

javite nam se!

Zakažite sastanak
svg bg