Važne web dizajn statistike za 2024: Potpuni vodič

Tomislav Horvat
/ 23 srp 2024
    vazne-web-dizajn-statistike-za-2024-potpuni-vodic.webp

    Ključne Točke:

    1. Korisničko Iskustvo (UX) i Korisničko Sučelje (UI):

    • Ključno za oblikovanje percepcije i interakcije korisnika.
    • Učinkovit dizajn povećava zadovoljstvo korisnika, stope konverzije i poslovni uspjeh.
    • Optimizacija za mobilne uređaje je neophodna, s 77% pretraživanja na mobilnim uređajima.
    • 90% korisnika napušta loše dizajnirane web stranice; usvajanje responzivnog dizajna je na 90%.


    2. Stope Konverzije i Angažman:

    • Ključni faktori uključuju vrijeme učitavanja stranice, pozive na akciju (CTA) i dizajn prilagođen mobilnim uređajima.
    • Kašnjenje učitavanja stranice od jedne sekunde može uzrokovati gubitak od 7% u konverziji.
    • Web stranice prilagođene mobilnim uređajima imaju 40% više stope konverzije.


    3. Brzina i Performanse:

    • Brzo učitavanje stranica smanjuje stope napuštanja i povećava konverzije.
    • 50% potrošača očekuje da se web stranica učita za 3 sekunde ili manje.


    4. Vizualni i Dizajnerski Elementi:

    • Estetska privlačnost i upotrebljivost su ključni za privlačenje pažnje.
    • 94% prvih dojmova vezano je uz dizajn.
    • 84,6% preferira čist dizajn web stranica; boje i tipografija značajno utječu na angažman.


    5. AI u Web Dizajnu:

    • AI alati poboljšavaju radne procese, dizajnerske elemente i korisnička iskustva.
    • 36% web dizajnera koristi AI; 55% ima podršku tvrtke za integraciju AI.


    6. Industrijske Statistike:

    • Industrija web dizajna generirala je 42,2 milijarde dolara u 2023..
    • Veličina tržišta web dizajna u SAD-u iznosi 11 milijardi dolara s CAGR od 2,6%.
    • Projekcija rasta karijera u web razvoju je 13% od 2020. do 2030.

    Korisničko iskustvo (UX) i korisničko sučelje (UI)

    Korisničko iskustvo (UX) i korisničko sučelje (UI) igraju ključnu ulogu u oblikovanju percepcije i interakcije korisnika s web stranicama.


    Učinkovit dizajn i funkcionalnost povećavaju zadovoljstvo korisnika i značajno utječu na stope konverzije i ukupni poslovni uspjeh.


    Prioritet treba biti optimizacija za mobilne uređaje i responzivnost, jer očekivanja i ponašanja korisnika idu u tom smjeru.


    Evo nekoliko najzanimljivijih statistika povezanih s UX-om i UI-om.


    Posjetitelji formiraju mišljenje o web stranici za samo 0,05 sekundi.

    Superiorno korisničko iskustvo može povećati stope konverzije posjeta u potencijalne klijente za preko 400% u usporedbi s lošim dizajnom.

    38% potrošača prvo se fokusira na izgled web stranice ili navigacijske linkove.

    60% potrošača ocjenjuje upotrebljivost kao ključnu značajku dizajna za online trgovine.

    84% profesionalnih dizajnera navodi prenatrpan dizajn kao čestu grešku.

    38,5% web dizajnera smatra zastarjeli dizajn glavnim razlogom za napuštanje stranice.

    53,8% web dizajnera navodi neodgovarajući dizajn kao vodeći razlog za redizajn stranice.

    31% potrošača drži kako je korisničko iskustvo vrlo bitan faktor.

    42% ljudi napušta web stranicu zbog loše funkcionalnosti.

    75% potrošača temelji vjerodostojnost brenda na dizajnu njegove web stranice.

    88% web korisnika vjerojatno se neće ponovno vratiti na stranicu nakon lošeg korisničkog iskustva.

    77% pretraga obavlja se na mobilnim uređajima.

    78% lokalnih pretraga dovodi do izravnih kupnji.

    70% web stranica malih poduzeća nema poziv na akciju (call to action - CTR) na početnoj stranici.

    90% kupaca će preći na konkurente nakon lošeg korisničkog iskustva na web stranici.

    korisnicko-iskustvo-ux-i-korisnicko-sucelje-ui-statistika-1

    75% korisnika je sklonije ponovno posjetiti lijepo dizajnirane stranice za mobilne uređajima.

    72% ljudi preferira mobilno-prijateljsku navigaciju.

    86% korisnika traži informacije o proizvodima i uslugama na web stranicama.

    45% korisnika ima negativna iskustva s web stranicama koje nisu optimizirane za mobilne uređaje.

    60% potrošača kaže da mobilno-prijateljski dizajn utječe na njihove odluke o kupnji.

    84% korisnika preferira mobilne web stranice u odnosu na one dizajnirane za stolna računala.

    57% korisnika manje je sklono preporučiti loše dizajnirane mobilne stranice.

    Web stranice koje nisu optimizirane za mobilne uređaje imaju stopu napuštanja od 60%.

    Testiranje sa samo pet korisnika može riješiti 85% UX problema.

    85% kupaca vjeruje da bi mobilna stranica tvrtke trebala biti jednako dobra ili bolja od verzije za stolna računala.

    90% web stranica danas je usvojilo responzivni dizajn.

    korisnicko-iskustvo-ux-i-korisnicko-sucelje-ui-statistika-2

    73,1% posjetitelja napušta stranicu zbog neodgovarajućeg dizajna.

    62% web stranica s najboljim rangom optimizirano je za mobilne uređaje.

    Glatko korisničko sučelje može povećati stopu klikanja (CTR) do 200% i korisničko iskustvo do 400%.

    60% potrošača smatra upotrebljivost kritičnom karakteristikom dizajna za online trgovine.

    Ulaganje u korisničko iskustvo i responzivni dizajn može donijeti povrat ulaganja (ROI) od 9,900%.

    Tvrtke gube 35% prihoda zbog lošeg korisničkog iskustva.

    Sporo izvršavanje zadataka pri posjeti web stranice odbija 79% korisnika.

    Web stranice s responzivnim dizajnom bilježe 11% veće stope konverzije.

    Mobilni korisnici ostvaruju 15% više interakcija s responzivnim platformama.

    Google daje prednost web stranicama koje su responzivne i prilagođene mobilnim uređajima.

    62% web stranica s vrha rezultata pretraživanja optimizirano je za mobilne uređaje.

    Dobar UX dizajn može donijeti 100% povrata ulaganja (ROI).

    70% posjetitelja mobilnih web stranica smetaju nevažni pop-up prozori.

    Samo 50% mobilnih web stranica u potpunosti prilagođava korisnike s invaliditetom.

    Stope konverzije i interakcija korisnika sa web stranicom

    Optimizacija stopa konverzije i interakcije korisnika sa web stranicom može biti presudna za uspjeh svake web stranice.


    Faktori kao što su brzina učitavanja stranice, učinkoviti pozivi na akciju (CTA) i dizajn prilagođen mobilnim uređajima snažno utječu na ponašanje i odluke korisnika.


    Poboljšanje vizualne privlačnosti i korištenje interaktivnih elemenata također može značajno povećati interakciju korisnika i stope konverzije.


    Ove su koncepte potvrdili sljedeći statistički podaci.

    stope-konverzije-i-angazman-kupaca-statistika

    80,8% vlasnika web stranica započinje redizajn web stranice zbog niskih stopa konverzije.

    Kašnjenje u učitavanju stranice od jedne sekunde može uzrokovati gubitak od 7% u konverziji.

    70% malih poduzeća s web stranicom ne uključuje poziv na akciju (CTA).

    Prilagođeni pozivi na akciju (CTA) konvertiraju 42% više korisnika nego generički.

    Pozivi na akciju dizajnirani kao gumbi ostvaruju 45% više klikova.

    Mobilno prilagođene web stranice imaju 40% više stope konverzije.

    Video pozadine mogu povećati stope konverzije za 138%.

    Crveni gumbi za kupnju mogu povećati prodaju i konverzije za do 34%.

    E-trgovine s vremenom učitavanja manjim od jedne sekunde imaju 2,5 puta veće stope konverzije.

    Prvih 5 sekundi vremena učitavanja stranice ima najveći utjecaj na stope konverzije.

    70% kupaca kaže da spora brzina stranice utječe na njihove odluke o kupovini.

    59% posjetitelja preferira pregledavati vizualno privlačne web stranice.

    88% korisnika je sudjelovalo u barem jednoj konverzaciji s chatbotom na web stranici.

    Brzina i performance

    Brzo učitavanje stranica poboljšava korisničko iskustvo, smanjuje stopu napuštanja stranice i povećava stope konverzije, što izravno utječe na poslovne rezultate.


    Optimalna brzina web stranice je vrlo važna ako želite zadovoljiti očekivanja korisnika i zadržati konkurentsku prednost na digitalnom tržištu.

    brzina-i-performanse-statistika

    50% svih potrošača očekuje da se web stranica učita za 3 sekunde ili manje.

    40% posjetitelja napustit će web stranicu ako joj treba više od 3 sekunde da se učita.

    Za e-trgovine, potrošači očekuju da se stranice učitaju za 2 sekunde.

    47% korisnika očekuje da se prosječna web stranica učita za najviše 2 sekunde.

    Sporo učitavanje slika uzrokuje da 39% korisnika izgubi interes.

    Web stranice koje trebaju više od 2 sekunde da se učitaju riskiraju gubitak 60% posjetitelja.

    Učitavanje koje kasni jednu sekundu može rezultirati s 7% manje konverzija.

    Trgovci godišnje gube 2,6 milijardi dolara zbog sporih web stranica.

    Prosječna brzina učitavanja za prvih 10 rezultata na Googleu iznosi 1,65 sekundi.

    Vizualni elementi i elementi dizajna

    Estetska privlačnost, sheme boja, tipografija i cjelokupni izgled važni su faktori za privlačenje i zadržavanje pažnje korisnika.


    Učinkovit vizualni dizajn poboljšava čitljivost i razumijevanje.


    Također značajno utječe na percepciju brenda i interakciju korisnika sa web stranicom.


    Prioritet treba biti jednostavan, organiziran i vizualno privlačan dizajn jer može dovesti do boljeg korisničkog iskustva i povećane učinkovitosti web stranice.

    vizualni-elementi-i-elementi-dizajna-statistika

    Potrebno je 50 milisekundi (0,05 sekundi) da korisnici odluče sviđa li im se web stranica.

    94% prvih dojmova povezano je s web dizajnom vaše stranice.

    38,5% korisnika procjenjuje poslovanje prema izgledu web stranice na prvi pogled.

    Korisnici u prosjeku provode 5,94 sekundi gledajući glavnu sliku na web stranici.

    Korisnici u prosjeku provode 5,59 sekundi čitajući pisani sadržaj na web stranici.

    Korisnici web stranica čitaju samo do 28% riječi na web stranici tijekom prosječnog posjeta.

    40% ljudi najviše vrednuje fotografije na web stranici, zatim 39% koji najviše vrednuju shemu boja, i 21% koji najviše vrednuju video.

    38% korisnika gleda raspored i navigacijske linkove prilikom prvog posjeta.

    84,6% preferira jednostavan dizajn web stranice.

    84,6% web dizajnera vjeruje da je najveća greška koju male tvrtke čine prenatrpan web dizajn.

    88,5% dizajnera koristi Photoshop za podršku dizajnu web stranica.

    88,5% ljudi koristi tzv. “ravni dizajn” (flat design) za svoje web stranice jer je jednostavniji i učinkovitiji.

    Boje na web stranici mogu povećati čitanost za 40% i ukupno razumijevanje za 73%.

    61,5% dizajnera kaže da je izražajna tipografija najpopularniji trend u web dizajnu.

    50% korisnika web stranica vjeruje da je dizajn web stranice ključan za njihov brend.

    preference-korisnika-za-sheme-boja-statistika

    26% potrošača preferira primarne sheme boja, 21% preferira komplementarne, a 20% preferira analogne.

    22% potrošača traži upečatljive boje; 21% napušta stranicu zbog "neobičnih" boja.

    57% uspješnih web stranica koristi plavu kao primarnu boju.

    36% korisnika klikne na logo kako bi došli do početne stranice.

    Samo 18% korisnika primijeti stil fonta tvrtke pri prvom posjetu.

    Samo 8% potrošača aktivno uoči prazni prostor na web stranici.

    AI u web dizajnu

    Sve veći broj web dizajnera i developera integrira AI alate kako bi pojednostavili svoje radne procese, generirali jedinstvene dizajnerske elemente i poboljšali korisničko iskustvo.


    Podrška za usvajanje AI je jaka, a mnoge tvrtke podržavaju njegovu integraciju kako bi ostale konkurentne.

    koristenje-ai-alata-u-web-dizajnu-statistika

    Gotovo 36% web dizajnera uključuje AI alate u svoj rad.

    55% dizajnera ima podršku rukovodećih u tvrtci za integraciju AI u web dizajn.

    32,8% web developera koristi AI za povećanje produktivnosti.

    25,1% web developera izvještava o povećanoj učinkovitosti zahvaljujući AI-u.

    58% web dizajnera koristi AI za stvaranje jedinstvenih slika i medijskih sadržaja.

    49% dizajnera koristi AI za razvijanje novih dizajnerskih strategija ili elemenata.

    43% dizajnera oslanja se na AI za poboljšanje dizajna.

    40% web dizajnera prati izvedbu i kvalitetu dizajna pomoću AI-a.

    20% web dizajnera koristi AI za reviziju korisničkog iskustva.

    Statistike vezane za industriju web dizajna

    Industrija web dizajna je u procvatu i značajno doprinosi globalnoj ekonomiji.


    S konstantnim rastom i sve većom potražnjom za stručnjacima, ova industrija nudi brojne prilike za razvoj karijere i poslovno širenje.


    Projekcije tržišta ukazuju na snažan budući rast, potaknut napretkom tehnologije i rastućom važnosti online prisutnosti za tvrtke širom svijeta.


    Industrija web dizajna generirala je 42,2 milijarde dolara u 2023. godini.

    Veličina tržišta industrije usluga web dizajna u SAD-u iznosi 11 milijardi dolara.

    Industrija web dizajna u SAD-u zabilježila je 2,6% godišnji složeni rast (CAGR) između 2018. i 2023. godine.

    Industrija je prema kraju tog razdoblja zabilježila 4% povećanje prihoda.

    Web dizajneri s diplomom prvostupnika u SAD-u zarađuju prosječnu godišnju plaću od 70.303 dolara.

    Do 2032. godine, predviđa se da će broj web dizajnera u SAD-u premašiti 228.000.

    Globalno tržište softvera za izradu web stranica vrijedilo je 2,3 milijarde dolara u 2022. godini, a predviđa se da će doseći 4,2 milijarde dolara do 2030. godine.

    Predviđa se da će tržište e-trgovine narasti s 3,3 bilijuna dolara na 5,4 bilijuna dolara do 2026. godine.

    61,5% agencija navodi značajke i funkcionalnost kao glavne čimbenike troškova izrade web stranice.

    80,7% projekata se završi za otprilike mjesec dana.

    Izvori

    Siteefy, Kommandotech, Clutch, Statista, S3 AmazonAWS, Google Developers, IBISWorld, Sweor, GO-Globe, Innoraft, Search Engine Watch i Unbounce.