Cloud financijski menadžment

Ira Mataić
/ 06 ožu 2024
  • Inovacije
cloud-financijski-menadzment.webp

SADRŽAJ: 


Ako imate iPhone, Gmail račun ili koristite bilo koji poslovni softver, koristite takozvanu cloud tehnologiju. Bilo da pohranjujete slike svog ljubimca ili pratite prodajne leadove na poslu, prednosti softvera i usluga baziranih na oblaku su očite.


Sve veća dostupnost cloud tehnologije se vidi i u poslovnom svijetu, gdje 94% tvrtki širom svijeta koristi cloud tehnologiju na neki način u 2023.


Kako bi vaš cloud pružao vrijednost, a ne samo stvarao trošak, sve više pažnje se posvećuje financijskom praćenju i upravljanju troškovima.


Što je cloud financijski menadžment?


Cloud financijski menadžment ili CFM je sustav strategija koje pomažu tvrtkama u identificiranju, mjerenju, praćenju i optimizaciji troškova oblaka.


CFM obuhvaća ključna područja upravljanja financijama kao optimizacija cloud potrošnje, budžetiranje, predviđanje troškova, praćenje i izvještavanje učinka. Pruža sveobuhvatan pristup koji pokriva sve financijske aspekte korištenja cloud tehnologije u poduzeću.


Cilj CMF strategije je doista optimizirati trošak, a ne slijepo ga rezati. Ideja je postići najbolji rezultat za najmanji trošak.


Što je upravljanje cloud troškovima?


Iako se ta dva pojma čine gotovo identičnima, nisu jednaki.


Upravljanje cloud troškovima je zapravo samo dio cloud financijskog menadžmenta koji se fokusira na povrat ulaganja (ROI) i upravljanje cjelokupnim troškom vlasništva (TCO) različitih cloud infrastruktura i usluga.


Jednostavnije rečeno, fokus upravljanja troškovima je konačna brojka odnosno osiguravanje balansa između troškova i povrata.

cloud-financijski-menadzment-vs-upravljanje-cloud-troskovima

Sada kada je jasnija razlika između ova dva pojma, postoji još jedan sličan pojam koji bi vas mogao zanimati. Ponekad se Cloud financijski menadžment koristi kako bi opisao cloud financijski softver ili platforme za upravljanje financijama, što smo raspravili u drugom blogu.


Prednosti cloud financijskog menadžmenta


Sada kada znamo što je zapravo CFM, postavlja se pitanje zašto nam je on potreban i koje prednosti nam pruža.


Pa, kako cloud financijski menadžment može pomoći tvrtkama?


1. Točan pregled troškova oblaka


S dobrom strategijom na mjestu, možete pratiti ne samo račune korištenja cloud usluga, već i procese i zadatke koje uzrokuju te troškove.


Analizom prikupljenih podataka možete saznati koji točno segmenti poslovanja povećavaju troškove cloud usluga i infrastrukture. S tim informacija možete dugoročno optimizirati poslovne procese.


Točne i pravovremene informacije vam mogu pomoći predvidjeti buduće troškove i prilagoditi budžete.


2. Optimizacija troškova oblaka


CFM pomaže u balansiranju troškova i benefita koji vam oblak pruža. Imajući jasan nadzor nad cloud potrošnjom, lakše upravljate poslovanjem za bolji povrat ulaganja.


Pronalazak dijelova poslovanja koji su možda suvišni, neiskorišteni ili nepotrebni vam omogućuje brzu uštedu bez gubitka učinka.


3. Budžetiranje troška oblaka


Kada razumijete svoju prošlu potrošnju i buduće planove za rast, lakše određujete precizan budžet. Pridržavanje takvog budžeta je jednostavnije i ima prostora za prilagodbu po potrebi.


4. Automatizacija procesa


Razne cloud platforme imaju alate koji automatiziraju i digitaliziraju određene procese, posebno one koji se odnose na financije.


Automatska upozorenja, kontinuirano praćenje troškova, analiza potrošnje i raščlanjivanje procesa istovremeno štede vrijeme i omogućuju donošenje informiranih odluka.

prednosti-cloud-financijskog-menadzmenta

Za dodatnu preciznost upravljanja cloud financijama, možete koristiti monitoring troškova u stvarnom vremenu. Prikupljanje informacija o podatkovnom korištenju, promjenama u troškovima ili odskakanjima od budžeta točno kada se dogode vam omogućuje brzu reakciju.


Takvo praćenje je idealno za veće tvrtke koje su u riziku od probijanja budžeta tijekom ili nakon migracije na oblak.


Više timova i odjela mogu upravljati financijama u stvarnom vremenu, što smanjuje mogućnost prevelikih ušteda ili troškova na nekim dijelovima poslovanja. Tako možete prilagoditi financijsku strategiju po potrebi.


Implementacija cloud financijskog menadžmenta


Jednom kada prepoznate sve koristi od upravljanja financijama u oblaku, ostaje pitanje, kako to primijeniti na moje poslovanje?


Primjena je relativno jednostavan proces od 5 koraka:


Korak 1 – Prikupljanje informacija


Informacije su ključne za informirano donošenje odluka. Donošenje ispravnih odluka i planova je moguće samo s detaljnim pregledom trenutačne cloud potrošnje i troškova.


No kada razmatrate trenutačne činjenice, uzmite u obzir i poslovni plan i buduće projekcije.


Korak 2 – Implementacija rješenja


Povećajte povrat na investiciju prijelaza na cloud sustav tako što implementirate najbolju praksu i alate koji će vam pomoći izbalansirati trošak, brzinu i kvalitetu.


Korak 3 – Optimizacija procesa


Imajući sve alate spremne, možete poboljšati ROI i KPI uz dostizanje poslovnih ciljeva sprječavanjem rasipanja resursa unutar poslovnih procesa.


Korak 4 – Planiranje za budućnost


Postavljanje svega je dobar početak, no kako vaše poslovanje napreduje tako bi trebale i vaše tehnike financijskog menadžmenta.


Eliminiranje nepotrebnog troška prije nego se dogodi, postavljanje budžeta temeljem trendova korištenja i projekcija, te raspodjela resursa tamo gdje su najpotrebniji.


Korak 5 – Kontinuirano upravljanje


Postavljanje smjernica, konsolidacija računa za ostvarenje većih popusta, smanjenje administrativnih troškova i osiguravanje praćenja postavljenih standarda i regulacija.

koraci-implementacije-cloud-financijskog-menadzmenta

Razvoj cloud okruženja može modernizirati vaše poslovanje i potaknuti njegov rast. No takva rješenja lako mogu postati skupa.


Implementacija dobre financijske prakse će vam pomoći dobiti benefite cloud okuženja bez probijanja budžeta.