Ljudski potencijali

Upoznajte Gaussove specijaliste za virtualnu stvarnost

Nataša Šalamun 18. siječnja 2022.

naslovna.jpg

Virtualna stvarnost jedna je od omiljenih tehnologija današnjice, a zasigurno će zanimanje za nju kontinuirano rasti. Tako se iz dana u dan povećavaju i rezultati novooformljenog tima za virtualnu stvarnost koji u Gaussu radi itekako zanimljive stvari.

 

Gauss se od prošle godine može pohvaliti da je bogatiji za jedan novi tim koji čine dvojica entuzijastičnih specijalista za virtualnu stvarnost. Riječ je o Aleksandru Popoviću koji je u svijetu 3D tehnologije nešto više od 10 godina, a preko 4 godine razvija virtualne elemente i omogućuje korisnikovu interakciju s njima. Nedugo nakon Aleksandrovog pridruživanja Gaussu, stiglo mu je i pojačanje. Pridružio mu se Matija Petrak - 3D artist koji je u tom svijetu nešto više od 2 godine. Aleksandar i Matija u Gaussu, kako kažu kolege, uz članove design odjela, rade najkreativnije stvari i često se oko njihovog radnog prostora mogu vidjeti kolege kako s naočalama za virtualnu stvarnost uzimaju predah od svog posla.

 

A što točno rade? Uz pomoć tehnologija stvaraju kombinaciju virtualnih elemenata kako bi kod korisnika stvorili potpuno umjetno virtualno okruženje u kojemu isti taj korisnik dobiva dojam da je prisutan i da ima mogućnost interakcije.

 

 

 

O virtualnoj stvarnosti sve se više priča u posljednje vrijeme i definitivno je riječ o tehnologiji koja na velika vrata ulazi među nas, a što ona točno podrazumijeva, Matija je simbolično opisao. „Riječ je o ekranu koji korisnik stavi na svoju glavu i ima mogućnost gledanja 360 stupnjeva uz direktnu interakciju u 3D prostoru. Sama metodologija izrade aplikacija i interaktivnih sadržaja ne razlikuje se pretjerano od metodologije bilo koje igrice za računalo, samo je drukčija komunikacija osobe odnosno korisnika i računala.“ A zašto je to privlačnije i bolje od samog ekrana, Aleksandar nadodaje: „U monitoru samo imaš predodžbu nečega dok kroz virtualnu stvarnost imaš i interakciju.“

 

 

Aleksandar i Matija trenutno rade na projektu VR kuhinje, a riječ je o edukativno-zabavnom projektu koji bi se ukratko mogao opisati kao „učilica kuhanja“. I dok je Matija ovih dana zaokupljen na poslu tzv. "Prop Modelingom",  odnosno izradom modela asortimana kuhinje (pećnice, lonaca, rajčica, i sl.), Aleksandar je zaokupljen funkcionalnostima da sve što Matija napravi, u virtualnoj stvarnosti i radi. Tako se Aleksandar ovih dana brine da pećnica peče, da se lonac može ugrijati, da se rajčica može rezati i sl. S obzirom na to da, kako kažu, nema uobičajenog dana i da im je svaki radni dan drugačiji, raznovrsnosti im na poslu ne nedostaje i to je, među ostalim, razlog zašto vole svoj posao.

 

 

 

 

Kao i u svakom poslu, i Aleksandar i Matija svakodnevno se susreću s različitim izazovima. Jedan od njih je zasigurno činjenica da je riječ o tehnologijama koje su još uvijek u razvoju i koje se iz dana u dan razvijaju i mijenjaju pa je neophodno kontinuirano praćenje tehnologija. Kao primjer tomu Aleksandar ističe: „Do prije tri godine detekcija prostora kroz kameru je bila praktički nemoguća. Možda i je bila moguća, ali uz puno grešaka. Danas je ona, ne samo moguća, već i nebrojeno puta bolja.“ A Matija na to nadodaje: „Današnja generacija VR naočala i mobilnih uređaja već ima mogućnost "mapiranja" prostora u realnom vremenu, odnosno stvaranje virtualnog prostora jednakog stvarnom. No osim tog izazova, istaknuo bih i optimizaciju kao možda i najveći izazov u našem poslu. Naime, virtualna stvarnost zahtijeva visoke performanse hardvera. Zato volim reći da je limitiranije i hardverski zahtjevnije te smo stoga primorani razne efekte često i lažirati.

 

A na što točno misli kad kaže lažiranje, Aleksandar dodaje: „Uzet ću kao primjer lažiranje vode u smislu kretanja vode. To se inače naziva i dinamika fluida i vjerujem da će se mnogi fizičari složiti sa mnom da je riječ o zahtjevnom području. S obzirom na potrebu optimizacije, pribjegavamo vizualnom lažiranju na način da kretanje vode lažiramo pomoću tekstura i shadera te time stvaramo dojam da se voda zaista kreće, a zapravo stoji. Simbolično bih rekao da radimo nešto što fizikalno nije točno, ali vizualno jest.“ S obzirom na to da u nekim firmama postoje cjeloviti timovi koji se bave samo optimizacijom, neupitno je da se i iza zabavnog posla Aleksandra i Matije krije i izazovni posao koji zahtijeva brojna znanja i vještine. A na pitanje koja su to, Matija ističe: „Svi koji se žele baviti ovim poslom trebali bi poznavati 3D računalnu grafiku, objektno orijentirano programiranje, različite multimedijalne alate te game engine.“

 

 

Osim znanja i vještina potrebnih za kvalitetno bavljenje virtualnom stvarnosti, nezaobilazna je i oprema. Kako Aleksandar ističe, najpristupačnija varijanta je ona kojom se virtualna stvarnost postiže s današnjim mobitelima ubačenima u Cardboard. Međutim, ova varijanta nije precizna, puna je grešaka i, iako radi na principu VR naočala, ne postiže dovoljno dobro praćenje prostora u kojemu se korisnik nalazi. Stoga Gaussovi specijalisti za virtualnu stvarnost, kao najbolji omjer cijene i kvalitete, preporučuju Oculus Quest, mobilni sistem koji ne zahtijeva posebno računalo i kablove.

 

 

A na pitanje što im se, mimo posla koji rade, u Gaussu najviše sviđa, Aleksandar odgovara: „Kada se nekome nešto lijepo desi često kažu da mu je upala kašika u med. E, pa ako je to tako, onda sam ja ovdje upao cijeli u med. Nakon dugo vremena konačno sam našao tvrtku u kojoj želim, i usuđujem se tako reći, i zaslužujem raditi. U Gaussu me oduševilo što s jedne strane ima pravila i procedura te organizacijskog reda, ali s druge strane imam fleksibilnost u svom poslu koja mi je iznimno važna. Benefita je stvarno puno, ali dosta mi znači svakodnevno plaćeni topli obrok i to vrijeme ručka koje provodimo svi zajedno kao kolektiv.“ I Matija voli ručak kao benefit rada u Gaussu, a mimo toga dodaje: „Ja sam umjetnik, završio sam kiparstvo, jedan duži period i živio u ateljeu i ono što mi je bitno je fleksibilnost i neforsiranje. Kod umjetničkog rada nema prisile u smislu da će ona donijeti rezultat. Ako umjetnici zapnu i netko ih stišće, teško da će dobiti neki rezultat. U Gaussu volim što me nitko ne stišće, što se poštuje vrijeme kada trebam vrijeme za kreativu, što mogu otići uzeti predah kada želim. Radim u jednoj inspirativno-kreativnoj atmosferi i to je ono što me svakodnevno gura prema naprijed.

 

img

Gauss je iznimno sretan i ponosan na svoj tim za virtualnu stvarnost i želi im još puno uspjeha i zadovoljstva na poslu!

footer logo

© Gauss 2021. Sva prava pridržana.

Internetsku stranicu je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj

Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost trgovačkog društva Gauss d.o.o.