E-commerce

Do webshop uspjeha PPC oglašavanjem

Stjepan Jozipović 2. ožujka 2022.

e-commerce success with PPC advertising series.jpg

UVOD

 

Kada govorimo o marketingu, većina ljudi razmišlja o oglašavanju. Dok digitalni marketing pokriva mnogo više, oglašavanje u njemu igra značajnu ulogu.

 

Postoji mnoštvo aktivnosti od kojih se sastoji oglašavanje, ali najpopularnije je PPC oglašavanje.

 

PPC (eng. pay per click), za one koji još uvijek nisu sigurni, znači plaćanje po kliku. To znači da trošite novac samo kada netko klikne na vaš oglas.

 

Iako je PPC samo dio oglašivačkih aktivnosti, ima toliko mogućnosti da možemo govoriti i o nečemu što ljudi nazivaju PPC marketingom. To je zato što postoje posebne strategije, taktike, savjeti i trikovi za svaku platformu na kojoj se možete oglašavati.

 

Danas većina webshopova koristi samo PPC u sklopu svog marketinškog pothvata, zbog čega se često naziva najboljom marketinškom i oglašivačkom aktivnošću webshopova. Iako se može činiti jednostavnim i lakim, podatci pokazuju da oko 37 % webshopova propadne zbog loše marketinške strategije unutar prvih 120 dana od pokretanja.

 

Budući da ne želimo da se to dogodi i vama, želimo vas upoznati s najboljim pristupom kada je u pitanju PPC za webshopove, a da pritom ne bacate novac uzaludno.



WEBSHOP PRETPOSTAVKE

 

Što imate mogućnosti učiniti i što ćete zapravo učiniti sa svojim PPC aktivnostima, ovisi o nekoliko osnovnih varijabli poput proračuna, vremenskog okvira, broja proizvoda koje je potrebno oglašavati i jeste li tek započeli svoje webshop poslovanje ili ste već u stabilnoj fazi.

 

Za potrebe ovog bloga, početnu poziciju ćemo definirati ovako:

 

  • Upravo ste započeli ili ćete započeti s radom webshopa
  • Imate ograničen mjesečni proračun od 10.000 kn
  • Imate 120 dana da “uspijete”
  • Imate 10+ proizvoda

 

Ako niste u ovoj kategoriji, ne brinite. Ova će tema biti obrađena u nizu blogova jer je tema toliko velika da je nemoguće sve pokriti u jednom potezu.




VRSTE PUBLIKE

 



Postoji nekoliko načina za segmentiranje publike, ali mi ćemo ovdje koristiti najpopularniji.

 

“Cold” Publika

 

Budući da razmišljate o pokretanju webshopa ili ste tek započeli, svaka će osoba upasti u ovu kategoriju. To znači da nisu čuli za vas, a također nisu ostvarili nikakvu interakciju s vašim webshopom ili društvenim profilima.

 

U tom slučaju, vi ste taj koji ostvaruje prvi kontakt, uglavnom PPC oglasima.

 

“Warm” Publika

 

Kada počnete s oglašavanjem i dobijete malo zamaha, bit će ljudi koji će upasti u ovu kategoriju. Naučit će tko ste, što prodajete i posjetit će vaš webshop ili će imati interakcija s vašim društvenim profilima.

 

Ljudi u ovoj kategoriji samostalno posjećuju vaš webshop i razmišljaju o kupnji. Vaš je posao pomoći im da odluku o kupnji i donesu.

 

“Hot” Publika

 

Ovo je najbolja kategorija. Sastoji se od ljudi koji vas poznaju, razumiju vaš posao i željni su i spremni kupiti stvari od vas. Sve što trebate učiniti s njima jest pretvoriti ih u kupce.

 

“Converted” Publika

 

Svima omiljena kategorija svih vremena. To su ljudi koji su već kupili nešto putem vašeg webshopa. Želite i trebate da se vrate i kupe opet, što se može postići uz odgovarajuću brigu i komunikaciju.

 

STRATEGIJA NASPRAM TAKTIKE

 



Prije nego što zaronimo u "kako da", moramo razjasniti razliku između strategije i taktike. To je zato što ćemo govoriti o oboje, a vi to morate biti u stanju razumjeti s lakoćom.

 

Što je strategija?

 

Po definiciji, to je plan djelovanja za postizanje dugoročnog cilja. To znači da je ta strategija zapravo pomno planirano ili zacrtano putovanje koje će vas odvesti od mjesta gdje se trenutno nalazite do mjesta na kraju gdje želite biti.

 

Ako tek započinjete sa svojim webshopom, nemate prodaja. Recimo da vam je cilj ostvariti 10 prodaja dnevno, a nacrt vaše strategije za to može izgledati otprilike ovako:

 

  1. Privucite posjetitelje na svoju web stranicu
  2. Napravite 10 prodaja
  3. Ostvarite stopu vraćanja od 10 % - što znači da se 1 od tih 10 kupaca vrati i kupi više
  4. Smanjite vrijeme potrebno za prodaju
  5. Ponavljajte korake 1-4 dok ne dođete do prvog dana s 10 prodaja
  6. Održavajte broj dnevnih prodaja

 

S druge strane, definicija taktike je radnja koja se pažljivo provodi kako bi se postigao određeni cilj. To nam pokazuje da, iako imamo jednu strategiju za postizanje određenog dugoročnog cilja, svaka prekretnica ili kratkoročni cilj može se postići korištenjem jedne ili više taktika. Također, iako se strategija možda neće promijeniti, taktike oko svake prekretnice u strategiji mogu se i promijenit će se kada je to potrebno.

 

Imajte na umu da se taktike također mijenjaju na temelju publike koju ciljate, proizvoda koje želite prodati, platforme na kojoj se oglašavate itd.

 

VAŠA PPC STRATEGIJA

 

Sada možemo odmah prijeći na kreiranje strategije za vaš webshop uspjeh s PPC-om.

 

Prvo, nacrt:

 

  • Pronađite najprodavaniji proizvod
  • Remarketing toploj publici s obzirom na ovaj proizvod
  • Remarketing kupcima da ponovno kupe
  • Optimizirajte
  • Ponovite za ostale proizvode

 

Da ponovimo, imate 120 dana da postignete održivost svog webshopa i imate proračun od 10.000 kn mjesečno za PPC oglašavanje 10+ proizvoda.

 

Da biste pronašli najprodavaniji proizvod, morat ćete ih sve reklamirati. Da biste to učinili, morat ćete kreirati jednu PPC kampanju za “cold” publiku, orijentiranu na prodaju, koja sadrži oglase za promoviranje svakog proizvoda.

 

Taktika koja vam je ovdje potrebna je da postavite kampanju tako da prikazuje oglase s najboljom izvedbom. Na taj će način vaš najprodavaniji proizvod dobiti više pregleda, a vi ćete ostvariti veću prodaju.

 

Ova faza je stvarno važna i ne biste trebali žuriti. Zato biste trebali potrošiti cijeli prvi mjesec i sav novac iz proračuna na ovo kako biste mogli dobiti jasnog pobjednika - proizvod koji će biti temelj za vaše sljedeće korake.

 

Zašto to radimo? Jer ako uzmemo proizvod A i proizvod B, i proizvod A se prodaje 10 puta za isto potrošeni novac za oglašavanje, a proizvod B samo 4 puta, ne biste li se trebali usredotočiti više na proizvod A općenito? (Ne računajući sad detalje o marži, cijeni, dobiti, itd. Ovdje pretpostavljamo da vam oni donose isti iznos dobiti)

 

U drugom mjesecu morat ćete podijeliti svoj proračun. Imat ćete akvizicijsku kampanju za najprodavaniji proizvod, a zatim ćete kreirati kampanju za “warm” publiku.

 

Predlažemo podjelu proračuna na način:

 

  • 7.000 kn ići će na vašu akvizicijsku kampanju
  • 3.000 kn ići će na vašu kampanju za “warm” publiku

 

Ono što pokušavate postići u ovom mjesecu, uz privlačenje novih kupaca iz segmenta “cold” publike, je i pretvoriti nekolicinu ljudi iz “warm” publike u kupce također. To su ljudi koji su kliknuli vaš oglas u prvom mjesecu, ali nisu do sada izvršili kupnju.

 

Za treći mjesec morat ćete dodati još jednu kampanju, a to je kampanja usmjerena na ljude koji su već obavili kupovinu iz prvog mjeseca. Na temelju našeg iskustva, kampanja za “warm” publiku rezultirat će s više prodaja nego akvizicijska.

 

Sada će vaš proračun izgledati ovako:

 

  • 6.500 kn ići će na vašu akvizicijsku kampanju
  • 3.000 kn ići će na vašu kampanju za “warm” publiku
  • 500 kn ići će na vašu kampanju za postojeće kupce

 

Dok te kampanje odrađuju svoje, vi ćete ovaj mjesec iskoristiti da optimizirate svoje PPC napore. Uglavnom će se to odnositi na brojke, pronalazak dana i sati kada najviše prodajete, preko kojih uređaja ljudi više kupuju, s koje lokacije, kakvih demografskih podataka itd. Zatim ćete upotrijebiti te podatke i implementirati ih u svoje aktivne kampanje, omogućujući im da ostvare veću prodaju za manje novca.

 

Konačno, za četvrti mjesec ćete imati podatke koji će vam pokazati kako možete pravilno rasporediti proračun. Nadajmo se da ćete na temelju tih podataka donijeti mudru odluku i povećati proračun za oglašavanje i izdvojiti barem još 3.000 kn ovog mjeseca kako bi pronašli drugi najprodavaniji proizvod, a zatim ponovite sve navedene korake i za njega. S tim proizvodom sve te korake možete napraviti u razdoblju od jednog mjeseca jer ćete imati puno više posjetitelja.

 

IDUĆI KORACI

 

Iako se gornja strategija može činiti očitom i logičnom, postoji puno webshopova koje iz nekog razloga ne slijede nešto tako jednostavno. Većinu vremena samo rade akvizicijsku kampanju, rotiraju oglase, promoviraju popuste itd. Sigurno možete vidjeti kako to ostavlja mnogo novca na stolu i dovodi do neuspjeha.

 

Kao što je već spomenuto, tema je toliko velika da nismo u mogućnosti sve pokriti u jednom potezu. To znači da je ovaj blog samo početna točka za vaše webshop putovanje do uspjeha s PPC-om.

 

Vaše oglašavanje može se raditi na puno platformi, od kojih su najpopularnije Google, Facebook & Instagram, LinkedIn i na kraju Twitter.

 

S druge strane, postoje neke stvari koje možete učiniti sa svojim webshopom, tako da možete dobiti više novca sa svakom prodajom, bez obzira na to koju platformu koristite za oglašavanje. Budući da ovo zvuči kao sljedeći logičan korak, to ćemo obraditi u sljedećem blogu koji izlazi sljedeći tjedan. Predstavit ćemo vam tok prodaje, kako ga pravilno postaviti i koristiti za poboljšanje performansi vaše online trgovine.

 

Nakon što to naučite, možete ga implementirati bez obzira na to kakva je vaša strategija PPC oglašavanja.

 

ZAKLJUČAK

 

Svi koriste PPC marketing i oglašavanje kako bi unaprijedili poslovanje svog webshopa ovih dana. Nažalost, više od trećine njih to ne radi kako treba.

 

Ako ne želite upasti u iste zamke i završiti kao oni, trebali biste imati jasnu strategiju iza toga. Opisali smo opći pristup, no on se može razlikovati ovisno o poslovnim detaljima i mogućnostima.

 

Možete ga koristiti kao vodič za izradu vlastite strategije ili ako mislite da bi vam mogla koristiti dodatna pomoć, možete zakazati konzultacije s našim stručnjacima.

 

Zakaži besplatne konzultacije

footer logo

© Gauss 2021. Sva prava pridržana.

Internetsku stranicu je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj

Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost trgovačkog društva Gauss d.o.o.