Priprema projektnih prijava za SME Instrument (Horizon2020)

Naš projektni tim sudjelovao je na radionici Priprema projektnih prijava za SME Instrument (Horizon2020) u Rijeci 27. i 28. kolovoza.

U organizaciji Step Ri znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci i HAMAG-BICRO-a, 27. i 28. kolovoza 2015. održana je dvodnevna radionica pod nazivom „Priprema projektnih prijava za SME Instrument (Horizon 2020.)“.
SME Instrument je program financiranja, razvijen od strane Europske komisije, usmjeren na mikro,mala i srednja poduzeća koja razvijaju inovativne ideje s potencijalom uspjeha na međunarodnom tržištu.

Kao tvrtka s potencijalnom disruptivnom idejom aplicirali smo na Phase 1 natječaj kako bi ostvarili financiranje u iznosu od 50.000 EUR za izradu Feasibility studije i i komercijalizaciju ideje. Ostvarili smo 11,4 boda, prag je bio postavljen na 13 bodova.

Radionicu je vodio Boris Golob, poslovni savjetnik i evaluator Europske komisije za SME Instrument. Na radionici je sudjelovalo šest tvrtki što je ujedno bio i maksimalan broj predviđen za kvalitetno održavanje radionice. Projektne ideje su dolazile iz različitih djelatnosti; ICT sektora, prerađivačke industrije i brodogradnje.

Kako izgleda proces evaluacije?

Uz kratko objašnjenje o tome što SME Instrument doista jest, Boris nas je naveo da uvidimo pogreške u projektnoj prijavi, a koje se prvenstveno odnose na pretpostavku da evaluatori imaju određeno tehničko predznanje koje im pomaže razumjeti ideje iz ICT sektora. Zbog ove činjenice svako poglavlje projekta zahtijeva dodatna pojašnjenja i jednostavnije prikazivanje napisanog.

Dobili smo uvid u intenzitet rada prosječnog evaluatora koji projekte dobivaju periodički te u kratkom roku moraju pročitati veliki broj projekata. Svaki projekt ima, u najboljem slučaju, maksimalno 20-30 minuta evaluatorovog vremena.

Osim psihološke procjene stanja evaluatora koji čita projekt,  predavač je prisutnima ustupio na korištenje korisne alate koje je sam izradio ili pronašao u literaturi drugih stručnjaka. Ovi alati pomažu pri kreiranju kostura i određivanju bitnih sastavnica projekta na vrlo jednostavan način.

Strategija i komercijalizacija

Uz jasnu strategiju tvrtke te ciljeve koje želi postići, važno je identificirati koji problem ideja rješava te jesu li kupci spremni to platiti.

Posebnu pažnju treba usmjeriti i na konkurenciju, jer svi koji ‘nemaju’ konkurenciju prema riječima Borisa Goloba: „Ili imaju monopol, ili nemaju tržište.“ Objasnio je i da poznavanje vlastite konkurencije ukazuje na kompetenciju tvrtke, tj. da je tvrtka svjesna svog proizvoda i da je dobro istražila tržište.

Predavač je objasnio i kako napraviti poslovni plan koji treba definirati što nudimo kupcima, putem kojih kanala, na koji način održavamo odnos s kupcima, o kojem je segmentu kupaca riječ, tko su nam pri tome ključni partneri, koji nam resursi trebaju da provedemo aktivnosti koje želimo u projektu, opisati izvore prihoda i strukturu troškova. Ovo su ključne sastavnice i same prijave na program, bez ovih stavki projektna prijava neće imati predispoziciju doći do pregleda za prolaz.

Ideje kakve financira program Horizon2020 razlikuju se od svih ostalih programa financiranja. Gledajući statistiku i preko 200 fnanciranih projekata u Španjolskoj, jasno je da nedostaje tvrtki i stručnjaka za Horizon u Hrvatskoj koja broji tek dva financirana projekta na programu SME instrument.

Nastavljamo s radom na našem projektu uz očekivanje da će se uskoro broj ICT tvrtki koje apliciraju povećati te ostvariti financiranje.

sanja-radic

Sanja je Project Manager. Zaposlena je u Gauss Developmentu od samih početaka. Po struci je diplomirani ekonomist, smjer Poslovna informatika. Aktivna je na društvenim mrežama od 2008, voli nove tehnologije, blogove, novinarstvo i putovanja.

Komentari

© 2017, All Rights Reserved. Gauss Development je brand tvrtke Gauss d.o.o.